لاتاری امریکا چیست ؟

 چگونه ثبت نام کنیم ؟ قوانین و شرایط چطور است ؟

اموزش ثبت نام با عکس در انتهای این مقاله برای شما ارائه می شود

نوشته و تحقیق از پویا منصفی

وکیل ایرانی در قاره امریکا - امریکای لاتین

توجهات و نکات مهم  ابتدایی : 

۱- آغاز ثبت نام لاتاری  آمریکا در مورخ چهارم اکتبر یعنی تقریبا دو هفته دیگر میباشد.

شما تا دوشنبه، هفتم نوامبر امسال فرصت تکمیل فرم لاتاری را خواهید داشت.

تمام این اطلاعات دقیقا از رهگذر مراجع قانونی و حقوقی استخراج ومنتشرمى شود.

 

۲- برای ثبت نام #لاتاری هیچ هزینه ای ازسوى دولت امریکا دریافت نمى شود.

هیچ نامه یا ایمیلی برای کسی ارسال نمیشود.

در سال بیش از یازده میلیون دلار از طریق نامه های پستی و ایمیلهای دروغین کلاهبرداری میشود.

توجه کنید که برخی از شرکتها و دفاتر مسافرتی رسمی و مجاز و شناخته شده در ایران هستند که  بین پنجاه تا دویست هزار تومان میگیرند و به شما کمک می کنند تا فرم و ثبت نام را برای شما انجام بدهند که اشتباهی صورت نگیرد . این کار منطقی است  که با کمک انها فرم انلاین را پر کنید اما حتما شرکت و موسسه ای را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد  .در نهایت اگر خودتان بخواهید میتوانید رایگان اینکار را انجام دهید.

 

۳-  توجه داشته باشید هنگام ثبت نام در لاتاری در سایت  https://www.dvlottery.state.gov ( که سایت رسمی ثبت نام لاتاری آمریکا می باشد ) 

برای ثبت نام در لاتاری در ابتدا باید شرایط زیر را داشته باشید :

1- حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی معادل ( دیپلم های فنی حرفه ای و کار و دانش مورد قبول نمی باشد چون 11 سال تحصیل به حساب می آید ) ۱۲سال تحصیلات در ایالات متحده امریکا باشد. ( ولی برای آفرادی که دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش نیز دارند شرایطی وجود دارد که در صورت داشتن این شرایط می توانند در لاتاری شرکت کنند

 

۴-  شانس دوبرابر متاهلین برای برنده شدن  !!!  

در لاتاری متاهلین میتوانند دو مرتبه ثبت نام لاتاری داشته باشند !! به این ترتیب که یک تقاضا از طرف آقا به عنوان متقاضی اصلی و یک تقاضا از طرف خانم به عنوان متقاضی اصلی انجام میپذیرد. در هر دو ثبت نام اطلاعات همسر و فرزندان به عنوان همراهان دریافت خواهد شد و در صورت انتخاب هریک از ایشان، شانس دریافت ویزا برای کل خانواده وجود دارد. با این کار ۲ بار اسم شما وارد قرعه کشی می شود و ۲ بار شانس برنده شدن داریم . 

 

‍  اساس حقوقی #لاتاری گرین کارت

نام صحیح برنامه قرعه کشی گرین کارت ( کارت اقامت دائم ایالات متحده آمریکا ) که در ایران به لاتاری گرین کارت مشهور است، "قرعه کشی ویزای گوناگونی" است که در زبان انگلیسی DV lottery یا Diversity visa lottery program واژه صحیح آن است. برنامه ویزای دایورسیتی بر مبنای S201 تا S204 قانون ملی و مهاجرت سال 1990 پایه ریزی شده است. به بیان ساده تر لاتاری گرین کارت یک قرعه کشی است که هر سال توسط کنتاکی کونسولار امریکا انجام میشود و از میان متقاضیان به 55000 نفر ویزای اقامت دائم داده میشود.

 

 

اشنایی با مقررات و شرایط لاتاری 

برگرفته شده از وب سایت و مقالات اقای محمد راد - وب مستر و طراح وب سایت

www.idebartar.com

 

نام صحیح برنامه قرعه کشی گرین کارت ( کارت اقامت دائم ایالات متحده آمریکا ) که در ایران به لاتاری گرین کارت مشهور است، "قرعه کشی ویزای گوناگونی" است که در زبان انگلیسی DV lottery یا Diversity visa lottery program واژه صحیح آن است. برنامه ویزای دایورسیتی بر مبنای S201 تا S204 قانون ملی و مهاجرت سال 1990 پایه ریزی شده است. به بیان ساده تر لاتاری گرین کارت یک قرعه کشی است که هر سال توسط کنتاکی کونسولار امریکا انجام میشود و از میان متقاضیان به 55000 نفر ویزای اقامت دائم داده میشود.

تاریخچه ثبت نام لاتاری

برنامه ویزای دایورسیتی از سال 1994 ، 3مرتبه در فوریه، یکبار در نوامبر و چندین بار در اکتبر اجرا شده. موسسه مسئول این پروژه در 2000 تغییر کرد. مرکز قبلی منصوب ملی ویزا در پورتس موث این وظیفه را به مرکز کنسولی کنتاکی منتقل کرد که از آن پس کلیه امور مربوط به اپلیکیشن های این نوع ویزا را مسئول بوده است. در سال اول این امکان وجود داشت که هر شخصی چندین بار ثبت نام داشته باشد. که این مسئله مشکلاتی برای این سازمان در بر داشت و البته در صورت ثبت نام شاید 1000 مرتبه توسط یک فرد امکان برنده شدن نزدیک به 100% میرسید. اما پس از آن جلوی این امر گرفته شد و هرکس در هر سال مجوز فقط یک ثبت نام را داشت.

تعداد برنده لاتاری در ایران

سازمان خدمات تابعیت و مهاجرت آمریکا (INS) تعداد اپلیکیشن های مجاز و لیست کشورهای مجاز را برای شرکت در برنامه قرعه کشی لاتاری بر اساس قانون های از قبل تعریف شده تعیین مینماید. این قوانین میتواند هرسال تغییراتی داشته باشد. در لاتاری 2017 و لاتاری2016 ایران 3500 ویزای اقامت دائم را در هر سال از آن خود کرد که در میان دیگر کشورها از نظر تعداد ویزا پیشتاز بوده است.

الزامات ثبت نام لاتاری 2018

فقط دو شرط برای ثبت نام لاتاری وجود دارد. اول اینکه شما متولد کشور های مجاز باشید که ایران یک کشور مجاز برای ثبت نام است و دوم آنکه حداقل دیپلم داشته باشید و اگر دیپلم ندارید دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته داشته باشید که آن شغل در لیست مشاغل اداره کار ایالات متحده در لیست JOB ZONE 4 و البته با امتیاز SVP 7 باشد. مانند طراحی گرافیک، طراحی وبسایت، مدیریت صنعتی یک کارخانه یا کارگاه و ...

شرط سنی لاتاری گرین کارت

شرط سنی ثبت نام لاتاری 2018

ثبت نام لاتاری گرین کارت چالشی جالب بین ایرانیان شده است، به این ترتیب که عده ای بسیار نگران از انجام صحیح آن هستند و عده ای دیگر بدون دقت به هیچ موضوع خاصی اقدام به ثبت تقاضا میکنند و سالیان سال است که این کار را تکرار میکنند. اما عمدتا حتی متوجه نمیشوند که اصلا در قرعه کشی وارد نمیشوند.

آیا محدودیت سنی وجود دارد؟

در قوانین مهاجرتی ایالات متحده امریکا برای تقاضای این نوع ویزا ( ویزای دایورسیتی) در واقع هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. یعنی حتی کوکد یک ساله هم میتواند متقاضی این ویزا باشد. اما نکته دیگری در بندی دیگر مطرح شده است که سن وابسته به آن است. حد اقل دارا بودن دیپلم دبیرستان یا دوسال سابقه کار در 5 سال گذشته بر اساس ظوابط اداره کار ایالات متحده ما را به این نتیجه میرساند که سن وابسته به تحصیلات اهمیت پیدا میکند.

تاکید میکنیم که اگر فرد 14 ساله ای توانسته باشد معادل دیپلم دبیرستان را اخذ کند، میتواند متقاضی مستقل این وایزا باشد

افراد بالای 21 سال

نکته مهمی که در باره سن وجود دارد این است که هر شخص زیر 21 سال و مجرد میتواند به عنوان فرزند در فرم تقاضای پدر یا مادرش نام نویسی کند. این حضور به عنوان فرزندهیچ تداخلی با ثبت تقاضای انفرادی نخواهد داشت و فقط شانس متقاضی را افزایش میدهد. به این ترتیب که یک دختر 19 ساله با مدرک دیپلم دوازده ساله میتواند هم شخصا یک تقاضای شرکت در لاتاری گرین کارت داشته باشد و هم در ثبت نام لاتاری پدر و هم در ثبت نام لاتاری مادر به عنوان همراه آنها حضور داشته باشد. به هر تقدیر در صورت برنده شدن در لاتاری2018، این شخص در لیست ویزا قرار خواهد داشت.

مدرک تحصیلی لاتاری گرین کارت - مهم !

شرط تحصیل ثبت نام لاتاری 2018

شرط تحصیل که یکی از مهمترین شرایط برای شرکت در لاتاری گرین کارت یا همان ثبت نام لاتاری است بر خلاف اطلاعات عموم مردم کمی پیچیدگی دارد و آن پیچیدگی اینجا مطرح میشود که در هنگام ثبت نام گزینه دیپلم در فرم تقاضا وجود ندارد. نکته مهم اینجاست که فرم های تقاضای ویزای در هر کشوری بر اساس قوانین همان کشور تهیه میشوند و انتظار میرود که بر اساس قوانین همان کشور نیز تکمیل شوند.

معادل سازی مدارک تحصیلی

اینجا این سوال پیش می آید که مدرک دیپلم شما نظام قدیم است یا جدید، فنی حرفه ای است یا دبیرستانی یا کاردانش! بسته به مدرک تحصیلی شما شرایط متفاوتی پیش روی شماست. کسی که وارد دانشگاه شده است چگونه باید فرم پر کند؟ کسی که فوق دکترا دارید یا یک پزشک با مدرک دکتری تخصصی که هیچ معادلی در فرم تقاضا برایش وجود ندارد باید چه کند؟

پیش از ثبت نام لاتاری، نسبت به ترجمه مدارکتان و معادل سازی اقدام کنید، اما به صورت کلی معادل سازی اینچنین خواهد بود :

  • مدرک دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی نظام جدید معادل دیپلم آمریکا
  • مدرک فوق دیپلم و لیسانس معادل university degree
  • مدرک فوق لیساسن معادل advanced degree
  • مدرک دکترا یا PHD معادل Doctorate degree

اطلاعات نادرست درباره مدرک تحصیلی

دو گروه اشتباه در هنگام تکمیل فرم ثبت نام وجود دارد. بخشی در پروسه ثبت نام لاتاری حیاتی هستند. تحصیلات نیز یکی از اینهاست. در صورتی که اعلام کردید دیپلم دارید وسپس در اردیبهشت سال بعد از برندگان لاتاری گرین کارت بودید، دقت کنید که باید و باید بتوانید مدرک دیپلم معادلتان را به افسر سفارت ارائه کنید. در غیر این صورت شما rejectخواهید شد.( پرونده شما رد می شود ) در باره مدرک تحصیلی در ثبت نام لاتاریاصلا بی دقتی نکنید

شرط شغلی ثبت نام لاتاری گرین کارت 2018

شرط شغلی ثبت نام لاتاری 2018

ثبت نام لاتاری با سابقه شغلی

مطالعه این بخش مناسب برای کسانی است که مدرک دیپلم ندارند و قصد شرکت در لاتاری گرین کارت را دارند.. پس اگر مدرک دیپلم دبیرستان را دارید نیاز به مطالعه این بخش نخواهید داشت.

مشاغل قابل قبول در ثبت نام لاتاری

اگر مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر ندارید، شانس دیگری برای ثبت نام لاتاری خواهید داشت و آن هم داشتن مشاغل خاصد به مدت دو سال در پنج سال گذشته است که البته لیست این مشاغل را از وبسایت رسمی اداره کار ایالات متحده امریکا میتوانید مشاهده کنید. https://www.onetonline.org

آیا شغل من در این لیست قرار دارد؟

برای اینکه بفهمیم شغل مورد نظر شما در لیست این مشاغل خاص قرار داردن کافیست به سایت O*NET OnLine بروید و شغلتان را به زبان انگلیسی در بخش جستجو آن وبسایت جستجو کنید. پس از آن لیستی از مشاغل مربوط به کلمه کلیدی شما ظاهر میشود که شما در بین آنها شغل خودتان یا نزدیکترین به شغلتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال ما graphic designer را جستجو کردیم و روی اولین گزینه یعنی Graphic designers کلیک میکنیم.
در صفحه جدید شرحی کامل از شغل مورد نظر یافت میشود. وظایف، ابزار و تکنولوژی، دانش مورد نیاز آن شغل, مهارت های مورد نیاز آن شغل, توان مندیهای فرد شاغل و فعالیت های شغلی روزانه و سایر اطلاعات آن شغل را در این صفحه خواهید دید. در انتها بخشی وجود دارد که تیتر Job Zone دارد. در این بخش گزینه title باید بالای Job Zone Four یا خود Job Zone Four باشد و البته SVP Range باید بین 7 تا 10 باشد. در این صورت این شغل میتواند مشکل تحصیل شمارا حل کند.

آیا داشتن شغل در Job Zone 4 و تحصیلات دانشگاهی هردو نیاز است؟

داشتن صرفا یکی از این دو برای ثبت تقاضای لاتاری گرین کارت کافیست. یا حداقل مدرک دیپلم دبیرستان و یا داشتن شغلی که دو سال در پنج سال گذشته در آن شغل شاغل بوده باشید به شرطی که آن شغل در Job Zone Four و یا بالاتر قرار داشته باشد و SVP آن بیش از 7 باشد.

اهمیت کشور محل تولد

شرط کشور محل تولد برای ثبت نام لاتاری 2018

لاتاری گرین کارت بر اساس قانون ملیت و مهاجرت ایالات متحده امریکا با هدف حفظ تنوع نژادی در آمریکا انجام میشود و هر ساله 55000 شماره ویزا اعتبار می یابد. برخی کشور ها، آهنگ مهاجرت بسیار بالایی نسبت به دیگر کشور ها در مهاجرت به آمریکا دارند که این موضوع باعث شده آنها از لیست کشور های واجد الشرایط شرکت در برنامه بزرگ لاتاری گرین کارت آمریکا خارج شوند. خوشبختانه تا کنون ایران از این لیست خارج نشده و این موضوع گریبان گیر کشورمان نشده است.

آیا ایرانیان متولد در کشور های غیر مجاز امکان ثبت نام دارند؟

بله. ایرانیانی که پدر و مادر آنها ایرانی هستند و فقط در کشور هایی مانند بریتانیا متولد شده اند میتوانند با استناد به محل تولد پدر و مادرشان در این برنامه بزگ شرکت کنند و ثبت نام لاتاری را بدون دغدغه انجام دهند. اما ثبت تقاضایشان کمی متفاوت از سایر شرکت کنندگان خواهد بود.

کشور های مجاز ثبت نام لاتاری 2018

لیست کشور های غیر مجاز هر ساله در هنگام ثبت نام لاتاری مشخص خواهد شد، اما ایران در لیست کشور های مجاز برای ثبت نام لاتاری 2018 می باشد.

عکس برای ثبت نام لاتاری گرین کارت

عکس ثبت نام لاتاری

در این مقاله یکی از مهمترین پیش نیاز های ثبت نام لاتاری ( تقاضای شرکت در برنامه لاتاری ویزای دایورسیتی) را مورد بحث قرار میدهیم. این مبحث برای برندگان لاتاری و همچنین متقاضیان شرکت در قرعه کشی بسیار با اهمیت بوده و به تفصیل بحث خواهد شد.

اهمیت عکس لاتاری

در باره اهمیت عکس برای لاتاری همین بس که بزرگترین علت رد شدن متقاضیان قبل از ورود به قرعه کشی است. بیش از 50 درصد تقاضاهای مربوط به هر سال در ثبت نام لاتاری به مرحله قرعه کشی نمیرسند. علت واضح است. شما متقاضی ویزای دایورسیتی هستید. باید مطابق قوانین ایالات متحده امریکا مدارک تهیه و ارسال کنید، لذا عکس 3 در 4 که در کشور ما متعارف است اصلا در کشور ایالات متحده امریکا مفهوم ندارد. و ارسال مدارک اشتباه یعنی شما صلاحیت حضور در قرعه کشی را ندارید.

عکس صحیح چگونه باشد؟

داشتن عکس صحیح ساده است. استانداردهای خودش را دارد که در این بخش توضیح کافی در باره آن خواهیم داد. عکس صحیح باید با زمینه سفید باشد. حتما در عکاسی انجام شود با نور پردازی صحیح. سایه روی صورت یا پشت سر باعث رد شدن عکس خواهد شد. بودن عینک یا کروات و موی بلند اشکالی ندارد به شرط آنکه باعث رفله نور یا پوشاندن صورت نشود. عکس باید تکی (پرسنلی) باشد و حتمابه صورت مربع و به ابعاد 600پیکسل در 600 پیکسل برای متقاضیان ثبت نام لاتاری و 5 سانتی متر در 5 سانتی متر برای برندگان لاتاری باشد. برندگان لاتاری باید عکس را چاپ شده به همراه ببرند و متقاضیان باید فایل دیجیتالی عکس را استفاده کنند.

اسکن عکس

ترجیحا از عکس چاپ شده برای ثبت نام لاتاری استفاده نکنید. اما در صورتی که امکان انجام عکاسی نیست میتوانید با استفاده از اسکنر مناسب با کیفیت 24 بیت و حداقل 300 dpi نسبت به اسکن عکس اقدام نمایید. اما هرگز عکس 3 در 4 یا 6 در 4 را اسکن و استفاده نکنید مگر با شرایط خاص که 99 درصد باعث عدم حضور شما در قرعه کشی خواهد شد.

عکاسی های معتبر

متاسفانه در کشور ما هیچ کس از واژه "نمیدانم" یا "نمیتوانم" استفاده نمیکند. نتیجه اینکه به هر عکاسی یا آتلیه مراجعه کنید و عکس لاتاریبخواهید مدعی سالها تجربه در این زمینه میشوند که شاید علت آن بازار کساد فعلی باشد. اما اکثر آنها حتی فایل عکس را به شما نمیدهند و عکس چاپی هم قابل استفاده نیست. به همین دلیل بر آن شدیم که در هنگام ثبت نام لاتاری 2018 با فراهم کردن اطلاعات زیر و البته امکان عکاسی در دفتر موسسه، این مشکل را رفع نماییم.

شرایط عکس صحیح

عکس های زیر و توضیحاتشان میتوانند کمکی برای تهیه عکس شما باشند.

فقط نمونه دو عکس زیر قابل قبول است و اگر فقط یک درصد و یک مورد با اینها متفاوت باشد پرونده شما رد می شود

عکس لاتاری
عکس صحیح
عکس لاتاری
عکس صحیح
 
عکس لاتاری
قالب عکس صحیح

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه مهم !

عکس های اشتباه

در صورتی که عکس شما به یکی از شکلهای زیر باشد پرونده شما رد می شود !
 
 
عکس لاتاری
اشکال در بک گراند

عکس لاتاری
سر بسیار نزدیک است

عکس لاتاری
عکس اسکن شده نامناسب

عکس لاتاری
بازتاب نور روی عینک

عکس لاتاری
کنتراست بالا

عکس لاتاری
بلور بالا

عکس لاتاری
زاویه صورت

عکس لاتاری
عدم وضوح

عکس لاتاری
Over Exposed

عکس لاتاری
افکت رنگ

عکس لاتاری
دستکاری عکس

عکس لاتاری
سایه پشت سر

عکس لاتاری
سایه روی صورت

عکس لاتاری
زاویه عکس

عکس لاتاری
عکس کشیده شده

عکس لاتاری
نورپردازی بد

عکس لاتاری
خیلی دور

 

 

 

 

شانس برنده شدن در لاتاری

با این وجود همچنان شانس بالایی برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت وجود دارد. پس از الکترونیکی شدن پروسه ثبت نام لاتاریگرین کارت در سال 2003 تعداد ثبت نام ها از 13 میلیون به 6 میلیون در سال رسید. به نظر میرسد رویه های جدید این سازمان شانس کسانی که برای سال 2018 و پس از آن را ثبت نام میکنند را بالا میبرد. در لاتاری 2017 که در سال 2016 اعلام نتیجه شد، از بین هر 150 متقاضی، یک نفر ویزا دریافت کرد.

 

 

 

ثبت نام اشتباه لاتاری وارد قرعه کشی نخواهد شد

لازم است بدانید هر ساله بیش از 50 درصد از ثبت نام های لاتاری قبل از ورود به قرعه کشی از لیست اپلیکیشن های مجاز حذف میشوند که علت این امر اشتباه در ثبت نام است. ضمنا اگر پس از برنده شدن هم در سفارت اشتباهی در ثبت نام لاتاری اتفاق افتاده باشد که در مصاحبه مشخص شود، آن تقاضا رد خواهد شد و به ویزا نخواهد رسید. پس برای ثبت نام لاتاری به کافی نت ها و اشخاص کم اطلاع مراجعه نکنید. هرساله بیش از 200 کیس برنده به ما مراجعه میکنند که به علت ثبت نام اشتباه از اخذ ویزا باز مانده اند.

 

 

اموزش ثبت نام لاتاری

 

برگرفته شده از وب سایت اژانس مسافرتی قاره پیما

ضمنا کسانی که بخواهند می توانند توسط اژانس قاره پیما ثبت نام لاتاری نمایند

 

مراحل گام به گام ثبت نام لاتاری آمریکا با تصویر :

  • سایت رسمی برای ثبت نام لاتاری آمریکا https://www.dvlottery.state.gov می باشد پس در ابتدا
  • وارد این سایت شوید .
  • هنگامی که وارد سایت بالا شدید بر روی گزینه Begin Entry ( شروع ثبت نام ) کلیک کرده و پس از وارد کردن کد امنیتی Authentication Code وارد مرحله ثبت نام می شوید . ( توجه داشته باشید این گزینه فعلا غیر فعال می باشد زیرا زمان ثبت نام 2017 به پایان رسیده است و برای شروه ثبت نام 2018 می بایستد تا تاریخ 1 اکتبر ( October ) سال 2016  ( حدودا اواسط مهر ماه 95 ) که مجددا سایت برای ثبت نام بازگشایی می شود منتظر بمانید ) .

 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

 

      این قسمت که به نام Part One - Entrant Information هست ( مطابق تصویر زیر ) خود سال 14 قسمت مجزا می باشد که از شماره 1 تا 14 همانند تصویر مشخص شده است و در زیر به توضیح نحوه پر کردن هر یک از این قسمت ها پرداخته ایم :

 

1- قسمت نام یا Name که خود شامل فیلدهای زیر است :

  • نام خانوادگی ( Last/Family Name ) دقیقا از روی گذرنامه نوشته شود
  • نام ( First Name ) دقیقا از روی گذرنامه نوشته شود
  • نام وسط ( Middle name ) چون ایرانی ها معمولا اسم میانی ندارد خالی بماند و در صورت داشتن اسم میانی تکمیل شود .

 

2- قسمت جنسیت یا Gender که خود شامل فیلدهای زیر است :

  • برای آقایان Male را انتخاب نمائید .
  • برای خانم ها Female را انتخاب نمائید .

 

3- قسمت تاریخ تولد یا Birth date که خود شامل فیلدهای زیر است :

 

4- قسمت شهر محل تولد یا City Where you were Born :

  • نام شهری را که در آن به دنیا آمده اید بنویسید ( در صورتی که نام شهر محل تولد خود را نمی دانید روی گزینه Birth city unknow تیک بزنید ) .

 

5قسمت شهر محل تولد یا Country Where you were Born :

  • نام کشوری را که در آن به دنیا آمده اید از منو باز شو انتخاب کنید .

 

6- قسمت کشور واجد شرایط برای برنامه ویزای گوناگونی ( لاتاری ) یا Country of Eligbility for the DV program :

  • متولدین کشور ایران به هیچ عنوان روی گزینه No کلیک نکنید و از لیست کشویی هیچ کشوری را انتحاب نکنید و به مرحله بعدی یعنی قسمت ۷ بروید.(متولیدن کشور ایران این قسمت را همانطور دست نخورده باقی بگذارید) یعنی روی گزینه Yes بماند این قسمت .

 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

7- قسمت بارگزاری عکس یا Entrant Photograph :

  • مرحله بعدی بارگزاری ( upload ) عکس می باشد ( عکسی که خواهان بارگزاری آن هستید باید شرایط و مشخصات خاصی داشته باشید که لینک زیر مشخصات آن را برای شما توضیح داده ایم ) . نحوه گرفتن عکس لاتاری گرین کارت آمریکا

 

8- قسمت آدرس پستی یا Mailing Address  که خود شامل فیلدهای زیر است :

  • In Care Of : اگر از آدرس پستی شخص دیگری استفاده می کنید در این قسمت نام او را بنویسید .
  • Address line 1 و Address line 2 : آدرس پستی خود را بنویسید .
  • City / Town : نام شهر خود را بنویسید .
  • District/County/Province/State : نام استان خود را در آن بننویسید .
  • Postal code/Zip Code : کد پستی خود را بنویسید .
  • Country : کشور محل سکونت خود را از منو باز شو انتخاب کنید .

( در صورتی که در وارد کردن آدرس پستی خود به انگلیسی مشکل دارید لینک زیر را مطالعه نمائید ) .

نحوه تبدیل آدرس فارسی به انگلیسی برای لاتاری و غیره

 

9- قسمت کشوری که در آن زندگی می کنید یا Country where you live Today  :

  • از منو باز شو نام کشوری که در آن در حال حاضر زندگی می کنید را وارد نمائید .

 

10 - قسمت شماره تلفن یا Phone Number  :

  • شماره موبایل خود را وارد نمائید : ( مثال  : 09121111111 را به صورت 1111111 912 98+ باید وارد نمائید ) .

 

11- قسمت آدرس ایمیل یا E-mail Address :

  • آدرس پست الکترونیک E-mail Address : بسیار مهم می باشد زیر در صورت برنده شدن تمام مکاتبات شما از طریق این ایمیل انجام خواهد شد .
  • تائید آدرس ایمیل Confirm E-mail Address : آدرس پست الکترونیک خود را مجددا وارد کنید .

 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

12- قسمت میزان تحصیلات در زمان پر کردن این فرم یا What is highest Level of Education you have achieved ,as of today  که خود شامل فیلدهای زیر است : 

  • Primary school only معادل مدرک ایتدایی
  • High School, no degree معادل مدرک دبیرستان بدون گرفتن مدرک تا این لحظه یا دیپلم 11 ساله
  • high School degree معادل مدرک دیپلم 12 ساله یا پیش دانشگاهی
  • Vocational school معادل مدرک فنی و حرفه ای
  • Some university Courses معادل مدرک دانشجوی کاردانی و یا کارشناسی
  • university degree معادل مدرک کاردانی و یا کارشناسی
  • Some Graduate Level Courses معادل مدرک دانشجوی کارشناسی ارشد
  • Masters degree معادل مدرک کارشناسی ارشد
  • some Doctorate Level Courses معادل مدرک دانشجوی دکترا
  • Doctorate degree معادل مدرک دکترا

بالاترین مدرک تحصیلی خود را وارد نمائید ( شما حداقل باید دارای دیپلم دبیرستان (تعریف شده به عنوان پایان موفٌقیت آمیز یک دوره ۱۲ ساله آموزش ابتدائی و متوسطه) باشید. برای کسانی که در نظام جدید دورهٔ متوسطه درس خوانده‌اند، مدرک پیش دانشگاهی مورد نیاز است. اگر آخرین تحصیلات شما کمتر از دیپلم نظام قدیم یا پیش‌دانشگاهی نظام جدید است، باید ۲ سال سابقه کاری در ۵ سال گذشته در شغلی داشته باشید که نیاز به ۲ سال آموزش یا تجربه کاری دارد ) برای اطلاعات بیشتر ( دیپلمه های کار و دانش و فنی حرفه ای ) به لینک زیر وارد شوید .

 

13- قسمت وضعیت تاهل در زمان پر کردن این فرم یا  What is your Current marital status   که خود شامل فیلدهای زیر است : 

  • مجرد Unmarried
  • متاهل و همسرم سیتیزن یا مدرک اقامت موقت آمریکا ندارد Married and my spouse is NOT a U.S.citizen or U.S Lawful Permanent resident LPR
  • متاهل و همسرم سیتیزن یا مدرک اقامت موقت آمریکا دارد  Married and my spouse is a U.S.citizen or U.S Lawful Permanent resident LPR
  • طلاق گرفته Divorced
  • فوت همسر Widowed
  • از نظر قانونی جدا از هم legally separated

 

14قسمت تعداد فرزندان یا  Number of children  : 

  • در این قسمت تنها فرزندانتان در روز ثبت نام را به عدد وارد می نمائید .

 و در قسمت بعد شما باید اسم بچه‌هایی که شما پدر یا مادرشان هستید و در روز ثبت نام مجرٌد و زیر ۲۱ سال دارند را بنویسید، حتی اگر از همسرتان جدا شده‌اید، بچه‌ها با شما زندگی نمی‌کنند و آن‌ها قسط مهاجرت به ایالات متحده را ندارند. علاوه بر این شما باید اسم و مشخصات فرزندانی(زیر ۲۱ سال و مجرٌد) که به فرزند خواندگی قبول کرده‌اید یا بچه‌های همسرتان هستند بنویسید حتی اگر از همسرتان جدا شده‌اید، با بچه‌ها زندگی نمی‌کنید و آن‌ها قسط مهاجرت به ایالات متحده را ندارند. در صورتی که اسم تمام فرزندان خود را مطابق بالا ننویسید در صورت قبولی به شما و افراد خانواده ویزا تعلٌق نمی‌گیرد. نیازی به نوشتن اسم فرزندانی که در روز ثبت نام شهروند ایالات متحده یا دارای گرین کارت هستند نمی‌باشد.

 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

افراد مجرد در این قسمت ثبت نامشان تمام می شود ولی افراد متاهل در فرم بعدی می بایستی مشخصات خود و فرزندانشان را وارد نمایند

 

این قسمت که به نام Part Two - Derivatives هست ( مطابق تصویر زیر ) که در آن مشخصات همسر و فرزندان خود را می بایستی وارد نمائید خود از 12 قسمت مجزا می باشد که از شماره 13 تا 13h همانند تصویر مشخصات همسر و  از شماره 14 تا 14h همانند تصویر مشخصات فرزندان می باشد مشخص شده است و در زیر به توضیح نحوه پر کردن هر یک از این قسمت ها پرداخته ایم : 

 

13- قسمت نام همسر یا Spouse Name  که خود شامل فیلدهای زیر است :

  • نام خانوادگی ( Last/Family Name ) دقیقا از روی گذرنامه نوشته شود
  • نام ( First Name ) دقیقا از روی گذرنامه نوشته شود
  • نام وسط ( Middle name ) چون ایرانی ها معمولا اسم میانی ندارد خالی بماند و در صورت داشتن اسم میانی تکمیل شود .

 

13d- قسمت تاریخ تولد یا Birth date  که خود شامل فیلدهای زیر است :

 

13e- قسمت جنسیت یا Gender که خود شامل فیلدهای زیر است :

  • برای آقایان Male را انتخاب نمائید .
  • برای خانم ها Female را انتخاب نمائید .

 

13f- قسمت شهری که همسر شما در آن به دنیا آمده است یا City where Spouse Was born :

  • نام شهری را که همسر شما در آن به دنیا آمده است بنویسید ( در صورتی که نام شهر محل تولد خود را نمی دانید روی گزینه Birth city unknow تیک بزنید ) .

 

13g- قسمت کشوری که همسر شما در آن به دنیا آمده است یا Country where Spouse Was born :

  • در این قسمت از منو باز شو نام شهری را همسر شما در آن به دنیا آمده است را انتخاب کنید .

 

13h- قسمت عکس همسر یا Spouse photograph  :

مرحله بارگزاری ( upload ) عکس می باشد ( عکسی که خواهان بارگزاری آن هستید باید شرایط و مشخصات خاصی داشته باشید که در این لینک مشخصات آن را برای شما توضیح داده ایم ) .

 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

حتما اطلاعات همسر خود را وارد نمائید حتی اگر ایشان تمایل به گرفتن ویزا ندارند و یا به هر دلیل دیگر چون اگر برنده لاتاری شود و اسم همسر خود را وارد نکرده باشید به همسرتان به هیچ عنوان ویزا تعلق نخواهد گرفت .

 

14- قسمت نام فرزند 1 یا Child #1 Name  که خود شامل فیلدهای زیر است :

  • نام خانوادگی ( Last/Family Name ) دقیقا از روی گذرنامه نوشته شود
  • نام ( First Name ) دقیقا از روی گذرنامه نوشته شود
  • نام وسط ( Middle name ) چون ایرانی ها معمولا اسم میانی ندارد خالی بماند و در صورت داشتن اسم میانی تکمیل شود .

 

14d- قسمت تاریخ تولد یا Birth date  که خود شامل فیلدهای زیر است :

 

14e- قسمت جنسیت یا Gender که خود شامل فیلدهای زیر است :

  • برای آقایان Male را انتخاب نمائید .
  • برای خانم ها Female را انتخاب نمائید .

 

14f- قسمت شهری که فرزند شما در آن به دنیا آمده است یا City where Child Was born :

  • نام شهری را که فرزند شما در آن به دنیا آمده است بنویسید ( در صورتی که نام شهر محل تولد خود را نمی دانید روی گزینه Birth city unknow تیک بزنید ) .

 

14g- قسمت کشوری که فرزند شما در آن به دنیا آمده است یا Country where Child Was born :

  • در این قسمت از منو باز شو نام شهری را فرزند شما در آن به دنیا آمده است را انتخاب کنید .

 

14h- قسمت عکس فرزند یا Child photograph  :

مرحله بارگزاری ( upload ) عکس می باشد ( عکسی که خواهان بارگزاری آن هستید باید شرایط و مشخصات خاصی داشته باشید که در این لینک مشخصات آن را برای شما توضیح داده ایم ) .

 

 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

 

در نهایت پس از وارد کردن تمام این اطلاعات فرن خود را ارسال کنید چنانچه تمام فیلد های درخواستی بدون مشکا پر شده باشد به شما یه شماره به نام Confirmation Number داده می شود این شماره را در جایی نوشته یا ذخیره کنید زیرا هنگامی که برندگان لاتاری اعلام شوند میبایستی با استفاده از این شماره برنده شدن یا نشدن خود را چک نمائید .

 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2018

چند نکته کلیدی در مورد ثبت نام در مورد لاتاری

1. متاهلین میتوانند دو مرتبه ثبت نام لاتاری انجام دهند. یک بار آقا به عنوان متقاضی اصلی و همسر و فرزندان زیر 21 سال و ازدواج نکرده به عنوان همراه و یک مرتبه خانم به عنوان متقاضی اصلی و همسر و فرزندان به عنوان همراه. هریک اگر برنده شوند کل اعضای خانواده مهاجرت خواهد کرد.

 

2. اگر دیپلم دبیرستان ندارید برای ثبت نام باید شرط شغلی مطابق با اداره کار ایالات متحده آمریکا را داشته باشید. دقت کنید که دیپلم دبیرستان در ایالات متحده یعنی 12 سال تحصیل. یعنی دیپلم نظام قدیم یا پیش دانشگاهی برای نظام جدید. 

 

3. شرط کار برای متقاضیانی مهم است که دیپلم ندارند. مشاغلی همچون مدیریت عامل یا مدیریت تولید یا طراح وبسایت یا طراح گرافیک میتواند در این مهم کافی باشد. دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته که نیاز به دو سال آموزش داشته باشد!!

 

4. مجردین که هم دیپلم دارند هم زیر 21 سال میتوانند هم زیر مجموعه پدر باشند هم زیر مجموعه مادر و هم به صورت مستقل به عنوان متقاضی اصلی اقدام کنند و این تعداد ثبت نام هیچ اشکالی در پروسه ایجاد نخواهد کرد.

 

‍ مثالی از اشتباهات فاحش که به عدم صدور ویزا لاتاری ختم میشوند.

در بخش مدرک تحصیلی گزینه "دیپلم دبیرستان" و "مدرسه فنی حرفه ای" وجود دارد. در کشور ما بر اساس قوانین ما، این دو مدرک، دیپلم هستند. اما اگر در فرم گزینه دیپلم را انتخاب کنید، حتی با برنده شدن هم شانسی برای اخذ ویزا از سفارت نخواهید داشت. زیرا مطابق قوانین ایران فرم ها را پر کردید نه مطابق قوانین امریکا. یا اینکه شما نمیدانید آیا با ثبت تقاضای همسر برای همسر شانس شما دوبرابر خواهد شد یا به طور کلی شما از حضور در قرعه کشی به دلیل تکرار تقاضا حذف میشوید و یا عکس که مهمترین بخش ماجراست.

رویا پردازی نکنید!

لاتاری گرین کارت امریکا در حقیقت قرعه کشی برای اجازه اقامت دائم امریکاست برای شما در صورتی که در این قرعه کشی کامپیوتری انتخاب شوید. نه به کسی خانه ای داده میشود نه پولی. فقط و فقط ویزای اقامت دائم ایالات متحده امریکا آن هم با تشریفات مرسوم و پس از تایید شما توسط افسر سفارت.

ثبت نام اشتباه لاتاری وارد قرعه کشی نخواهد شد
 
لازم است بدانید هر ساله بیش از 50 درصد از ثبت نام های لاتاری قبل از ورود به قرعه کشی از لیست اپلیکیشن های مجاز حذف میشوند که علت این امر اشتباه در ثبت نام است. ضمنا اگر پس از برنده شدن هم در سفارت اشتباهی در ثبت نام لاتاری اتفاق افتاده باشد که در مصاحبه مشخص شود، آن تقاضا رد خواهد شد و به ویزا نخواهد رسید. پس برای ثبت نام لاتاری به کافی نت ها و اشخاص کم اطلاع مراجعه نکنید. هرساله بیش از 200 کیس برنده به ما مراجعه میکنند که به علت ثبت نام اشتباه از اخذ ویزا باز مانده اند.
 
 
 
معرفی پویا منصفی