#ونزوئلا

پاسخ زیر خطاب به دوستانه عزیزی است که با من تماس میگیرند و در مورد زندگی و شرایط کار و وضعیت اجتماعی در منطقه امریکای جنوبی مخصوصًا ونزوئلا و اکوادور سوال میکنند 

بر خلاف انچه در خبرها و داستانها میشنوید کشورهای امریکای لاتین بدبخت و بیچاره نیستند و این تصور غلطی است که ما ایرانیان از این منطقه داریم . درست است که کشورهای امریکای لاتین کشورهای مدرن و با شکوهی نیستند ولی زندگی در این کشورها مزایایی دارد که در کشورهای مدرن و گران قیمت ندارد . این منطقه برای ما ایرانی ها ناشناخته است . چون قاره امریکا به خاطر زبانش و دوری راه محل گذر و تفریح ایرانیان نبوده است . از این جهت خَیلی ناشناخته مانده است . 

شناخت ما از امریکای لاتین فیلمهای سینمائی و قاچاقچیان و خلافکاران است ! در حالیکه اینطور نیست و در خَیلی از این کشورها امنیت و اسایش و حتی قاچاق مواد مخدر خَیلی کمتر از ایران ، ترکیه ، مالزی و کشورهای دیگر است . 
اینجا هم مانند بقیه دنیا هم معتاد دارد و هم دزد و هم مواد فروش ! ولی بیشتر از جاهای دیگر نیست . در برخی از این کشورها واقعًا پیدا کردن مواد مخدر در خیابان کار ساده ای نیست و پلیس خَیلی شدید در این مورد حساسیت دارد . در حالیکه در ایران بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت پیدا کردن مواد مخدر زیر ١٠ دقیقه است ! 

مافیای بزرگ در برخی از کشورهای امریکای لاتین مانند مکزیک وجود دارند که اصلا کاری با مردم عادی ندارد. 
بنابراین دقت کنید که تصور اینکه این کشورها خطرناک هستند و یا بدبخت و بیچاره اند درست نیست . 

تکنولوژی در این منطقه بیشتر از سمت امریکا ثاپورت میشود و سیستمهای اینترنتی و خدمات ماهواره ای و تولید خودرو و حتی مواد غذایی اکثرا از ایالات متحده امریکا تامین میشود پس قطعا بی کیفیت نیستند . 

کشورهای امریکای لاتین ، کشورهای مدرن و پیشترفته همانند امارات متحده نیستند و اصولا کشور درجه ٢ محسوب میشوند . ولی کشورهایی اروم و نسبتا ارزان و راحت هستند . مشکلات مانند الودگی هوا ، قوانین پیچیده اداری ، مالیات سنگین ، درگیری در این کشورها وجود ندارد .
ایرانیانی در معمولًا در این منطقه زندگی میکنند قدمت زیادی دارند و تمایلی به مهاجرت به کشوری دیگر را ندارند . ارزونی ، ارامش ، هوای خوب ، مردم مهربون از مواردی است که وقتی به ان عادت کنید خَیلی سخت است به کشور دیگری برای زندگی بروید . 

در خَیلی از کشورهایی که ایرانیان مهاجرت میکنند مساله خانه دار شدن کمی سخت به نظر می اید ، چه بسا ایرانیانی که سالهاست در خارج از کشور مستاجر هستند و توان خرید منزل شخصی یا یک بیزنس شخصی را ندارند و همیشه مستاجر هستند . در امریکای جنوبی خرید خانه شخصی یا ساختن یه ویلا و خرید یک بیزنس اصلا رویا نیست . افرادی هستند که در این کشورها از صقر شروع کرده اند و ظرف یک تا دو سال صاحب خانه شده اند . قیمت منزل و اپارتمان در امریکای جنوبی یک سوم اروپا و کانادا و امریکاست و با شرایط ساده میتوان حتی بصورت قسطی خریداری کرد . قیمت سوخت و اتومبیل نیز از اسیا و اروپا و کانادا خَیلی ارزانتر است . 

در امریکای جنوبی طبیعت و ارامش و زندکی ساده و اروم یعنی همه چیز . 

اینجا مردم به جای صرف غذا در یک رستوران پنج ستاره و یا یک هتل اوکی ترجیح میدهند از ساندویچ فروشی های کنار خیابان که تا پاسی از نصفه شب باز هستند و ابجو میفروشند غذا بخرند و موزیک در خیابان گوش کنند و کنار خیابان با دوستان خود گپ بزنند . 

اگر شما زندگی مدرن و شیک و درجه بالا شبیه به امارات را دوست دارید امریکای لاتین مناسب شما نیست . لوکس بودن زیاد توی ذات این مردم نیست و ترجیح میدهند پولشان را خرج تفریح اخر هفته کنار دریا بکنند تا فرش و یا لوستر و مجسمه گرانقیمت در منزل داشته باشند . 

اگر شما عاشق طبیعت و دریا و جنگل هستید ، و از این جور مکانها برای زندگی لذا میبرید و اگر دیدگاه شما برای زندگی سکوت و ارامش و ساده گی و دوری از زندگیهای ماشینی و مدرن و شلوغی و ترافیک است منطقه امریکای جنوبی برای شما خَیلی مناسب است . 
مردم اینجا خَیلی ازاد و خوشحال هستند و از دنیا فقط ارامش و شادی و تفریح اخر هفته رو میخواهند نه اتومبیل مدل بالا و منزل لوکس و مجسمه های گران قیمت و فرشهای ابریشمی . اینجا خبری از مرغ هورمونی و میوه با کود شیمیایی نیست . 

لذا اگر زندگی اینطوری را دوست دارید امریکای لاتین جای ایده عالی است برای زندگی .

زندگی در این منطقه شبیه به زندگی در شمال ایران میمونه . طبیعت و هوای خوب ، مرغ و گوشت تازه ، لبنیات تازه ، دریا ، قایق ، ماهی ، و توریستهای فراوان که برای استفاده از سواحل به این منطقه از امریکا و اروپا امده اند . جنگهای امازون ، سواحل نیلگون و شفاف و رقص مردم توی خیابان بخشی از فرهنگ مردم اینجاست .


بخشی از مزایای زندگی در امریکای لاتین:

✅ هزینه زندگی و تحصیل در ان از ایران و امریکا و اروپا و کانادا ارزانتر است. 
✅بعد از ٥ سال زندگی در این کشور میتوان پاسپورت قدرتمند این کشور را دریافت کرد .
✅ مردمانی مهربان و خونگرم دارد و با خارجیان رفتار بد ندارند . 
✅ بعد از دریافت اقامت در جا کارت ملی مخصوص خارجیان را میدهد 
✅ بهداشت و درمان و تحصیل در دانشگاه از ایران و امریکا و کانادا ارزانتر است . 
✅در قاره امریکا قرار دارد و موقعیت خوبی برای مهاجرت به کشورهای دیگر فراهم میکند
✅تمام سال هوا معتدل است و پر از توریست است  . 
✅ میوه و سبزیجاتش و گوشتهای خوراکی هورمونی نیستند و صد در صد طبیعی هستند. 
✅ میتوانید حساب بانکی بین المللی و تجارت ازاد داشته باشید . 
📍 ...دقت کنید ! 
📌با همه این اوصاف امریکای لاتین بهشت نیست ! 
📌پول توی خیابانها نریخته ! 
مشکلات خاص خودش را دارد ! 
📌از ایران قشنگتر و مدرن تر نیست ! 
📌شیاد و کلاهبردار و دزد مثله همه جای دنیا دارد ! 
📌هزینه زندگی را با ایران مقایسه نکنید چون اینجا هزینه ها دلاری است . 
📌برای کار و کارمندی و کارگری و پناهندگی به امریکای جنوبی تشریف نیارید ! چون هیچ فایده ای برای شما ندارد !
#پویا_منصفی 

 

معرفی پویا منصفی کلاهبردار مهاجرتی